top of page
  • Zdjęcie autoraBuk Bukowski

Poemix- BUK przedstawia nową poetkę!

Kilka miesięcy temu (być może niektórzy pamiętają) bukart zorganizował warsztaty literackie w Lesznie- jedną z uczestniczek (Joannę Glapiak) zdążyliście już poznać. Teraz pora na Weronikę Jarugę i jej poezję. Mamy nadzieję, że wiersze przypadną Wam do gustu tak jak nam, bo trzeba przyznać, że dziewczyna ma talent!


Mówi, że zawsze miała problem jeśli chodzi o przedstawianie się, lub określenie tego kim jest. Ponieważ każdy człowiek posiada nie jedną twarz, to i ona ma ich wiele. Jej prace to twarze, składające się na pełnie jej JA.

Weronika ma lat 19. Od niedawna jest studentką fizjoterapii. Czasami staje się artystką, poetką, i osobą, która gania za marzeniami. Kocha życie, takim jakim ono jest. Uwielbia te małe, piękne momenty, które składają się na cały jej świat. Sensem jej życia są ludzie, przez co jedyną rzeczą której sobie nie wyobraża, jest samotność. Zawsze powtarza, że najważniejsze w życiu jest podejście, bo to właśnie one pozwoliło jej cieszyć się każdym krokiem postawionym na drodze życia.


DYM


Ponad źdźbłem trawy nieopodal szumnego lasu

nad ranem przed świtem

swe kłębiaste ramiona

rozpostarła mgła


patrzyłam na nią oczarowana

zza zimnej szyby samochodu

a ona po prostu spoczywała

swobodnie i lekko


do złudzenia przypominała mi dym

ten gęsty i lepki

z gardeł wypchnięty

o zapachu lasu

i woni ludzkiego nałogu


kto wie

może sam bóg

uzależnił się od tego widoku

i nie zrezygnował

z palenia e-papierosów

zsyłając na nas swój oddech

mgłę.



PROCH (REFLEKSJA Z 3 MAJA)


Ptak zerwał się do lotu

szelest niespokojnych

piór...


słychać strzał

nagły huk

lecz to tylko

rekonstrukcja


lecz ten fakt

niepokoi

gdzie był Bóg

gdy w ślepakach

tkwił proch


i w proch

zamieniał ludzi

którzy nie mieli

piór...




CIAŁO


Nawet w ciszy

ciało nie potrafi

milknąć


w niej

dopiero słyszę

ile ma mi do

powiedzenia


każdym mięśniem

co się napina

każdą kostką

co zgrzyta

każdym oddechem

uderzeniem serca

drżeniem palca

u lewej stopy


to wszystko przypomina

mi ile we mnie jest życia

i jak często mi umyka

by dopuścić je w sobie

do głosu





87 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page