top of page
  • Zdjęcie autoraBuk Bukowski

Poemix- codzinna dawka poezji

ŻYCIE


Płynie w pogoni za wiatrem

Miraże powierzchni

wabią ulotną

obietnicą

Liście marzeń

zaczepione

o papierowe łódki

złudzeń

porywa nurt

który przez nas

nieustannie

przepływa

w nicość

Krystyna Grys



UNIKAM


Nie lubię spać,

bo wyśniłam już wszystkie sny,

które nie bolą,

które się spełniły.


Pewnych marzeń się nie wspomina.


Bezradność gorsza jest od zawodu.

Iwaly



DZISIAJ ŚNIŁO MI SIĘ ŻE


Wyszli na ulice

I zaczęli zabijać w imię religii


Wyznawcy jednego radowali się wkoło

Gdy więcej ludzi dołączało do grupy

Wystarczy tylko jedna mała akcja

I całe rodziny klęczą przy grobach


Ci drudzy głosząc zło pierwszych

Sami do niego uciekali gdy podczas mszy

Głosili niesłuszność innych kultów

Barany tam słuchały i w imię Boga


Stadem biegły na medytujących

Tych co spokojnie siedzieli i dobro wywyższali

Potraktowali jak figurki, wrzucili na plecy

Nie mam pojęcia co było dalej, zamknęłam oczy


I bogowie zmienili powołanie

Nie wiem czy po tym, czy może wcześniej

Wypisali się ze swojej wcześniejszej funkcji

I postanowili dzielić i to nierówno


A ja tak siedzę jako pełnoetatowy człowiek

I proszę: świecie obudź się, to tylko zły sen


Roxana Lewandowska



GDYBYM BYŁA DNIAMI


gdybym była twoimi dniami nosiłbyś mnie w kalendarzu zaznaczoną na czarno

biegłbyś od daty do daty zakreślając sprawy do załatwienia

ze zmarszczką na czole i oczami zasnutymi zmęczeniem nie zauważyłbyś jak przemijam

ale jestem ciszą głaszczącą cię po ręce kiedy piszesz wiersze

ukojeniem rozplątującym myśli pulsujące niepokojem

jesienna70




Fot. Roxana Lewandowska

32 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page