top of page
  • Zdjęcie autoraBuk Bukowski

Poemix- codzienna dawka poezji

MÓJ STOSUNEK DO BOGA


Widziałam dzisiaj boga

Stał koło mojej katedry

Był taki jak mówili


Był czarny, był wysoką kobietą

O przepięknych długich nogach

W krótkiej spódniczce,

Powiedział mi, że jest buddystą


Miał dorysowane trzecie oko pomiędzy brwiami


- A to nie hinduizm?


Popatrzył na mnie swoimi oczami

Przepełnionymi zmęczeniem

On tak naprawdę tamtej niedzieli nie odpoczywał

Dla niego też niedziela to dzień cwela był


- To nigdy nie chodziło o religie

Ale o idę miłości


Powiedział, zapalił papierosa

Uśmiechnął się, patrząc na palenie zabija

Go chyba to nie dotyczy

I odszedł w stronę plaży


Ludzie patrzyli z niedowierzaniem

Część Hiszpanów mówiła hola, guapa

Część Polaków mówiła czy jej nie tak głupio w takiej krótkiej spódniczce


A on szedł przed siebie

Patrzył wkoło, nikt nie wiedział, że to jest bóg

Spalał papieros za papierosem

I w momencie, w którym wszedł na wodę

I szedł po niej – podejrzewam, że miał

Coś do załatwienia w Afryce

To nikt go nie zauważył,

Bo wszyscy byli wlepieni w telefony

Roxana Lewandowska



ZA CHWILĘ


Kiedyś powietrze było bardziej żółte, gęste.


Zapewne od papierosowego dymu,

bo palić można było wszędzie.


Czas płynął wolniej.


Niemal stał w miejscu.

Ociekał nudą.

Jak w niedzielę.


A jednak płuca były pełniejsze.

Nie dygotały jaku przerażonej myszy.

Iwaly



Fot. Roxana Lewandowska

28 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page