top of page
  • Zdjęcie autoraBuk Bukowski

Poemix- codzienna dawka poezji

NAGOŚĆ

Pamięci Stanisława Grochowiaka

ubierałeś brzydotę jak twoją panią w słowa i strzępy metafor w okładki kolejnych zbiorów wierszy


a ona cię potrzebowała by z westchnieniem ulgi jak sine boczki na hakach rzeźnickich zmartwychwstać


Ryszard Biberstajn


INNY


Nie chciałam zostawić

W oczach niewinnych

Szczerych niebieskich widziałam podziw

Bezmiar naiwnej miłości

Niezwykle dojrzałe zrozumienie


Robiłaś mi ręcznie podarki

Zawinęłaś w papier złotówkę


Widzę Cię dorosłą

Chociaż wiele nie urosłaś

Patrzysz na mnie

Nieskończonością

Ciepłem i troską

Jak kiedyś

Tulisz się do mnie


Jednak czuję

Że wiesz więcej niż ja

Jesteś za mała

Na bycie dorosłą

Jak ten czar

Słodkich dziecięcych marzeń

Umarł przedwcześnie

Jak kiedyś we mnie


Coś w nas umarło

Ten chłód wieku

Ta stabilność

Powściągliwość

Wszystkie tajemnice

Poważne tematy

Wszystkie intrygi

Losowe sytuacje


To rozczarowanie

Z jakim patrzysz na świat

Rozumiesz choć nie chcesz

Jak ja


Jesteśmy dziś inne


Asmo


LOT


Najstraszniejszym widokiem dla samobójcy musi być widok oddalającego się nieba.

Dłoń wyślizgująca się z dłoni anioła, mówiąca do widzenia.

Jeden chłodny pocałunek uderzający w piersi.

Błękit, czerwień, czerń i złoto.

A gwiazdom przesłoniono oczy.

Jęk wsiąka w chmury.


Iwaly



REFLEKSJA PO SPRAWDZIANIE Z ANGIELSKIEGO, (PO TYM JAK ZAMIAST CZTERECH PARAGRAFÓW ZROBIŁAM TRZY I WSZYSTKO POSZŁO NA MARNE) ŻE WYSTARCZY CZASEM

TYLKO MAŁY KROK.


Często szukam Ciebie w innych A później drę się na nich, że nie są Tobą Mówię, że Ty byś tak nie zrobił Gdy odchodzą ode mnie stadami


Proszę, zrób coś, cokolwiek, chociaż raz Nie mówię o porzucaniu całego życia Wystarczyłby mi tylko jeden wieczór z herbatą I myślą, że świat jeszcze nie upadł


Roxana Lewandowska


źródło: 3157545359.jpg

21 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page